*המדריך* למציאת משרד להשכרה
שלב 1: הגדרת הצרכים והדרישות
- איסוף דרישות: קיימו פגישה עם הנהלת החברה כדי להבין את הצרכים והעדפות לעומק.
- תכנון מרחבי: הגדירו את גודל המשרד הנדרש- חלוקת חדרים, גודל חדר ישיבות וכמות עמדות עבודה. קחו בחשבון יחס נטו-ברוטו.
- מיקום: החליטו איפה אתם רוצים לשבת- תנו דגש על נגישות לתחב”צ, רכבת, רכבת קלה, נגישות עם רכב, חניה, המיתוג של האזור, קשרים עסקיים..
שלב 2: תכנון תקציב
- תקציב כולל: יש לקחת בחשבון- דמי שכירות, דמי ניהול, ארנונה (לפי סוג העסק) וערבות בנקאית (בדר”כ 3 חודשי שכירות), מע”מ.
- עלויות נלוות: חשבו גם על עלויות נוספות כמו ריהוט,הובלה, ביטוחים, עורך דין, שיפוצים, שירותים ומערכות תקשורת…
שלב 3: חיפוש וסיורים
- מקורות לחיפוש: השתמשו ברשתות חברתיות, אתרי חיפוש באינטרנט ומתווכי נדל”ן מסחרי.
- רישום והשוואה: צרו רשימה של משרדים פוטנציאליים ובצעו השוואה מקיפה.
- סיורים ובדיקה: לאחר סינון צאו לסיור במשרדים (עדיפות עם מקבלי ההחלטות), תוך בדיקה של כל הפרמטרים הרלוונטיים.
שלב 4: הערכה והחלטה
- הערכת אפשרויות: העריכו כל משרד לפי קריטריונים כמו מיקום, גודל, מחיר, מרחב להתרחבות, נגישות, חניות, האם צריך לבצע התאמות למשרד ועוד…
- קבלת החלטה: כנסו פגישת הנהלה לקבלת החלטה סופית לגבי המשרד הנבחר.
שלב 5: משא ומתן
- לאחר קבלת החלטה: בקשו טויוטה מהמשכיר על מנת להבין את התנאים המסחריים המבוקשים. בקשו מעורכי הדין לעבור על ההסכם
- חתימה: לאחר ניהול המו”מ, קבעו מועד חתימה והתחילו הכנות לביצוע המעבר🙂.